torsdag 25 september 2008

Introduktion!

Hej och välkomna till en blogg om teologi!

Jag läser själv teologi i Lund, jag har visserligen inte följt utbildningen från punkt A till punkt B precis, men räknar med att plocka ut min Teologie Kandidat-examen sommaren 2009 och min Teologie Master året efter det. Sedan hoppas jag på att komma in på en forskarutbildning, men det ligger väl lite för långt bort i planeringen ännu.

I den här bloggen kommer jag att skriva om, kommentera och diskutera, saker som jag själv finner intressanta inom ämnet Teologi och Religionsvetenskap. Det kan vara en bra bok, en spännande föreläsning, en intressant kurs eller bara ett allmänintresse. Eventuellt kommer jag också att lägga ut PM, papers och/eller uppsatser som jag har skrivit, om jag tycker det finns fog för det.

Jag vet inte hur pass stort intresset är för en sån här blogg, men jag tycker själv det skall bli spännande att sätta tankar kring detta, som för tillfället är mitt stora intresse, på pränt. Om sedan andra tycker det är spännande att läsa, ja då är det ju bara en bonus, eller hur?!

Kommentarer och tankar från läsare uppskattar jag alltid, så om ni har hittat hit får ni gärna lämna en rad eller två efter er!

Väl Mött!
/Jessica

Inga kommentarer: